Menu

Popular Posts

Friday, September 23, 2011

ကြ်န္ေတာ္ႏွင္႔ေငြလဲသူမ်ား(၁)


ကြ်န္ေတာ္ဒီအေၾကာင္းကိုေရးရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္႔ေပါင္ကိုယ္လွန္းေထာင္းသလိုျဖစ္လိမ္႔..မယ္။ ဒါေပမဲ႔ဗ်ာ..မတတ္ႏိုင္ဘူး..ေလ။ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ႔.. ..သင္ခန္းစာတစ္ခု အသိတစ္ခုအေနနဲ႔ေတာ႔ဒီစာကိုကြ်န္ေတာ္ေရးရလိမ္႔.မယ္။လူေတြကေျပာၾကတယ္ဗ်.. လူေတြေကာင္းေၾကာင္း၊မေကာင္းေၾကာင္း စသည္ျဖင္႔ေပါ႔ဗ်ာ။ ဒီမွာေတာ႔ကြ်န္ေတာ္ေျပာမွာက.. လူေတြမေကာင္းေၾကာင္း.. ဘာျဖစ္လို႔မေကာင္းတာလဲလို႔ေမးမယ္ဆိုရင္ေတာ႔..ကြ်န္ေတာ္မွာေျဖစရာရွိပါတယ္။
အျဖစ္ကသည္လိုဗ်... . ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ႔... စကၤာပူက ျမန္မာျပည္ကို ..အျပန္ ျမန္မာေငြက.. သံုးစရာမရွိေတာ႔... ကြ်န္ေတာ္နဲ႔သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္.. ဆူးေလးကိုသြားျပီ ေဒၚလာလဲမယ္ေပါ႔ဗ်ာ..ဒီလိုနဲ႔  ၄၅ ဘတ္စ္ စီးျပီးေတာ႔..  ဆူးေလးကို.. ေရာက္ခဲ႔တယ္.ဆိုပါစို႔။ ဆူးေလးဘုရားအနီး.. လြတ္လပ္ေရးပန္းျခံနားက ဘတစ္ကားမွတ္တိုင္မွာ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာ(ေဒၚလာေငြအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တဲ႔သူ)ေတြက အေကာင္းဆံုးမ်က္ႏွာထားနဲ႔ အခ်ိဳသာဆံုးျပံဳးရင္းေပါ႔ဗ်ာ...။ဒါနဲ႔..ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကို ..သူကေမးေလရဲ႕.. ညီေလးတို႔ေဒၚလာလဲမလားေပါ႔..။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကလည္း ေငြလာမလဲခင္ကတည္းက.. ေပါက္ေစ်းကိုအင္တာနက္မွာ ရွာထားေတာ႔.. ေငြေစ်းကို .. အၾကမ္းအားျဖင္႔သိတာေပါ႔ဗ်ာ.။ဒါနဲ႔. ကြ်န္ေတာ္ကေမးလိုက္တယ္.. ေရာင္းေစ်းနဲ႔၀ယ္ေစ်း..ဘယ္ေလာက္လဲေပါ႔. .. ။ျခားနားခ်က္ကိုသိခ်င္တာကိုးဗ်။
ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာေတြက.. ေျပာပါတယ္.... ေဒၚလာလဲရင္.. ၆၄၀  ၊ ျမန္မာေငြလဲရင္.. ၆၃၀   ေပါ႔။ ကြ်န္ေတာ္လဲ.. ဘယ္ဆိုးမလဲေပါ႔ ဟန္က်ျပီထင္တာကိုးဗ်။ဘာေၾကာင္႔လဲ ဆိုရင္ လြန္ခဲ႔တယ္ ၁ ပတ္ေလာက္က သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ျမန္မာေငြလဲ ..တာ  စကၤာပူတစ္ေဒၚလာ .. ၅၈၀ က်ပ္ပဲရတာေလ။ ဒါနဲ႔..ဘယ္ေျပာေကာင္းမလဲ.. လဲတာေပါ႔ဗ်ာ။  ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာေတြကလည္း..အုပ္စုနဲ႔ဗ်.. တစ္ေယာက္ထဲမဟုတ္ဘူး... အနည္းဆုံး ၇ ေယာက္ေလာက္ရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလဲ.. ပါေလရာငါးပိခ်က္ .. အရုိးရရ.. အျမီးရရေကာင္ေတြေပါ႔ဗ်ာ။ ဒီလိုနဲ႔..ေငြစလဲတယ္ဆိုပါစို႔...။ ကြ်န္ေတာ္ က ေဒၚလာ ၂၀၀ ေလာက္လဲမွာဆိုေတာ႔...  ျမန္မာေငြ ၁၂၆၀၀၀ ရမယ္ေပါ႔ဗ်ာ။ သူတို႔ကလဲ.. ကြ်န္ေတာ္ကို..ျမန္မာေငြကိုအေသအခ်ာေရေပးတဲ႔ဗ်... ကြ်န္ေတာ္ကလဲ.. အေသအခ်ာျပန္ေရဆိုေတာ႔.. .. အေရအတြက္. ကေတာ႔ကြက္တိေပါ႔ဗ်ာ။.. ဒီလိုနဲ႔.. ျပသာနာတက္မဲ႔.. လမ္းေၾကာင္းကစပါေလေရာဗ်ာ။
ဒီလိုဗ်... .. ကြ်န္ေတာ္ဘက္ကလည္း. ျမန္မာေငြရျပီဆိုေတာ႔.. ေဒၚလာျပန္ေပးရေတာ႔မွာေလ..။ေဒၚလာ ၂၀၀ ေပးလိုက္ရင္..ဒီကိစၥကအိုေကျပီလို႔ထင္ထားတာကိုဗ်။ ဒါနဲ႔.. ကြ်န္ေတာ္လဲ.. ေဒၚလာ.. ၂၀၀ ထုတ္လဲေပးေရာ.. ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာေတြက.. စရစ္ပါေလေရာဗ်ာ။.. ဘာတဲ႔... ငါးဆယ္တန္ . တစ္ရြက္က.. ထိပ္ကျဖဴတယ္ဆိုလား..ညိဳတဲ႔ဆိုလား... အစင္းရာပါတဲ႔ဆိုလား... စရစ္တာေပါ႔ဗ်ာ.။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း.. စကၤာပူဘဏ္က... ထုတ္လာတာ.. အသစ္စက္စက္..သံုးေတာင္မေတာင္ရေသးဘူးလို႔...ေပါ႔။ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာတို႔ကလဲ... အင္တင္တင္နဲ႔.. မလဲဘူးေပါ႔ဗ်ာ..။ ဒီလိုနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္လက္ထဲက..ျမန္မာေငြကို.. ျပန္ယူတာေပါ႔ဗ်ာ။ကြ်န္ေတာ္က ဒါဆိုလဲ... တစ္ေဒၚလာ.. ၆၂၀ ထားဗ်ာ။ ခင္ဗ်ာတို႔ကလညး္ရစ္စရာမရွိၾကံဖန္ရစ္တယ္ေပါ႔ဗ်ာေျပာေတာ႔.. သူတို႔ကလညး္လဲမယ္ေပါ႔.. ဆိုျပီးကြ်န္ေတာ္ကို ခုဏက. ျမန္မာေငြကို.. ၂ ေထာင္ႏုတ္ျပီးျပန္ေပးတာေပါ႔ဗ်ာ..။ျပီးေတာ႔.. .. ပါေလရာငပိခ်က္ေတြက..အဖမ္းအဆီးရွိတယ္... အဖမ္းအဆီးရွိတယ္... ထားေအာ္ပါေလေရာ...ကြ်န္ေတာ္တို႔လဲ... ျမန္မာေငြယူျပီး.. ကိုယ္လမ္းေၾကာင္းကို.. လစ္တာေပါ႔ဗ်ာ။ ၃၆ လမ္းနားလဲေရာက္ေရာ... ပိုက္ဆံကိုျပန္ေရအၾကည္႔မွာ... ၂၀၀၀၀
ဗ်ာ... ေရာ႔ေနပါေလေရာဗ်ာ...။စိတ္ကလည္းေတာ္ေတာ္ ညစ္သြားတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဒီလိုနဲ႔... ျပန္သြားျပီး ဒီေကာင္ေတြကို.. ျပန္ရွာ.. မယ္ေပါ႔ဗ်ာ ေတြ႔လုိေတြ႔ျငားေပါ႔။..ဒီေကာင္ေတြက.. လူလည္ဗ်။ တစ္ေနရာရာ..ဒိုးျပီးဆိုတာကာေတာ႔.. ေဗဒင္ေမးစရာမလိုပါဘူး..။ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း... အဲဒီအနီးနားတစ္၀ိုက္ကလူေတြကို... .. inquire လုပ္တာေပါ႔ဗ်ာ။ကြ်န္ေတာ္..စံုးစမ္းထားသေလာက္ေပါ႔ဗ်ာ... ကြ်န္ေတာ္ခံစားမိသေလာက္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ဗ်ာ။
(၁)သတ္မွတ္ထားတဲ႔ ေပါက္ေစ်းေဘာင္ေက်ာ္ခဲ႔ရင္... .(ဥပမာ..ေပါက္ေစ်း.. ၅၈၀..ဒါေပမဲ႔ သူတို႔ေျပာေစ်း.. ၆၂၀)
(၂) ေငြေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တဲ႔သူ... ၂ ေယာက္ထက္ပိုခဲ႔ရင္...
(၃)လက္ဖက္ေရဆို္င္.. (သို႔) တစ္ဆို္င္ဆိုင္မွာ မလဲခဲ႔ဘူးဆိုရင္
(၄)ေငြအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္သူရဲ႕မ်က္ႏွာထားဟာ... တည္ၾကည္မႈပ်က္ျပာေနခဲ႔ရင္
(၅)မိမိေရာင္းမယ္႔..ေဒၚလာကို.. အျပစ္အနာအဆာကို..ရွာၾကံေျပာျပီး.. အာရုံကိုေျပာင္းေအာင္လုပ္ခဲ႔မယ္ဆိုရင္
(၆)ေဒၚလာေငြကို.. ကိုယ္တိုင္ေရခြင္႔မရွိခဲ႔ဘူဆိုရင္(ဥပမာ..ေဒၚလာ ၃၀၀ လဲမယ္ဆိုပါေတာ႔ဗ်ာ.. .ေဒၚလာကိုသူတို႔ေရွ႕မွာမိမိကိုယ္တိုင္တစ္ရြက္ခ်င္းေရခြင္႔မရွိဘဲ.. ေပးလိုက္ရတယ္ေပါ႔ဗ်ာ)
(၇)ေငြလဲမယ္႔သူက.. မိမိတစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ခဲ႔ရင္
(ဂ)ေငြအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္သူရဲ႕ဖုန္းနံပါတ္ မရွိခဲ႔ဘူးဆိုရင္ (သို႔)အသိမိတ္ေဆြ(သို႔)အရင္ကေငြလဲဖူးသူမဟုတ္ခဲ႔ရင္
(၉)ေငြလဲျပီးေနာက္... သူတို႔ေရွ႕မွာ..ေငြကိုေနာက္တစ္ခါျပန္စစ္ႏိုင္ခြင္႔မရွိခဲ႔ဘူးဆိုရင္
(၁၀)အဖမ္းအဆီးရွိတယ္.. အဖမ္းဆီရွိတယ္လို႔... တစ္စုံတစ္ေယာက္က..ေျပာသံကိုၾကားရခဲ႔ရင္
(၁၁)ေငြအေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္တဲ႔သူဟာ... ေတာက္တဲ႔လိုေနာက္ကတစ္ေကာက္ေကာက္လိုက္ေနခဲ႔မယ္ဆိုရင္
(၁၂)ေငြအေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္သူဟာ.. သာမန္ထက္. အပိုစကားေတြေျပာေနခဲ႔မယ္ဆိုရင္

မယံုပါနဲ႔... အလိမ္ခံရဖို႔.. ရာခိုင္ႏႈန္းေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္..။
(ေနာက္မွဘဲ... သူတို႔ဘယ္လိုဘယ္ပုံလိမ္တယ္ဆိုတာကေတာ႔... ေနာက္ဆက္တဲြ..အေနနဲ႔ခ်န္ထားပါေစအံုးဗ်ာ)

ခင္မင္စြာျဖင္႕
ေအာင္ေက်ာ္ဇင္ျမင္႔

No comments:

Post a Comment