Menu

Popular Posts

Thursday, July 7, 2011

မိမိဆႏၵကိုထုတ္ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း (Assert Yourself by Guy Perring)

မိမိဆႏၵထုတ္ေဖာ္ျခင္းဆိုတာကေတာ့ မိမိကိုယ္ကို ေလးစားျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ ရွိပါတယ္။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာ အေရးပါတဲ့ ကြၽမ္းက်င္မႈတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိဆႏၵထုတ္ေဖာ္တယ္ဆိုတာ စိတ္ထဲရွိတာကို ထုတ္ေျပာဖို႕ မေၾကာက္ရဘူး၊ အျခားသူေတြအေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္ႏိုင္ဖို႕ ႀကိဳးစားတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူ႕စည္းကိုယ့္စည္း ေဘာင္မေက်ာ္ေစဘဲ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုတာသာလွ်င္ ျဖစ္တယ္။

မိမိဆႏၵကိုထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားရာမွာ ထင္ရွားတဲ့နည္းလမ္း ၃ခု ရွိပါတယ္။ ပထမနည္းလမ္းကေတာ့ အက်ိဳးျပဳႏုိင္တဲ့ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈလို႕ ဆိုမယ္ဆိုရင္ ဆိုႏုိင္တယ္။

၁။ အစစ္အမွန္ခ်ီးမြမ္းျခင္း

အျခားသူေတြကို အျပဳသေဘာမွတ္ခ်က္ေပးတာဟာ အေကာင္းဆံုး လက္ေဆာင္တစ္မ်ိဳးပါဘဲ။ အျခားသူေတြကို အစစ္အမွန္ခ်ီးမြမ္းမယ္ဆိုရင္ သူတို႕ကိုယ္သူတို႕ ေက်နပ္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ရက္သတၱ ၂ ပတ္ေလာက္တုန္းက အကူအညီေပးခဲ့သူကို အခုထက္ထိ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း မေျပာရေသးရင္လည္း ေနာက္မက်ေသးပါဘူး၊ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

ေဒးလ္ကာနက္ဂ်ီ ေရးသားခဲ့တဲ့ How to Win Friends and Influence People (မိတၱဗလဋီကာ) စာအုပ္က သက္တမ္းအားျဖင့္ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေပမယ့္ အခုထိ သက္ဆိုင္အက်ံဳး၀င္မႈရွိပါေသးတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ခ်ီးမြမ္းမႈ ျဖစ္ဖို႕ အဓိကအေရးပါတဲ့ အပိုင္းက႑အခ်ိဳ႕ကို အက်ဥ္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။

၁။ တစ္ဖက္သားကို အေရးႀကီးတယ္လို႕ စိတ္ခံစားမႈရွိေအာင္ လုပ္ေပးပါ။
၂။ ပိုၿပီးေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ စီမံခ်က္ႀကီးကို အစိတ္အပိုင္းခြဲၿပီးအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးပါ။ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က ဘယ္လို အေထာက္အကူျပဳမယ္ဆိုတာ နားလည္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါ။ လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုး ေအာင္ျမင္မႈရဖို႕ ပိုၿပီး အေလးအနက္ထား လုပ္ေဆာင္လာၾကလိမ့္မယ္။
၃။ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲေျပာပါ။ ေျမႇာက္ပင့္ေျပာတာမ်ိဳးကိုေရွာင္ရွားပါ။
၄။ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ေနရာတိုင္း နာမည္ေခၚၿပီးေတာ့ အသံုးျပဳပါ။ လူေတြက သူတို႕နာမည္ ၾကားရတာကို သေဘာက်ၾကပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ အႀကိဳက္ဆံုးစကားလံုးကေတာ့ သူ႕နာမည္ပါဘဲ။
၅။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕နာမည္နဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေသးစိတ္အခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ကို မွတ္မိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။
၆။ ျပံဳးပါ။

၂။ ၿငိစရာ ဆူးမရွိေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္း

တစ္ခါတစ္ခါမွာ လူေတြကို ဆက္ဆံပံုနည္းလမ္း အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ရန္သူလို တံု႕ျပန္မႈေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္က မသင့္ေတာ္တာ ျပဳလုပ္မိလို႕ ဆက္ဆံရ ခက္သူေတြ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ ဖုန္းဆက္တဲ့အခါမွာ မလိုအပ္ဘဲ ေစာင့္ခိုင္းထားတာမ်ိဳး၊ ပံုမွန္ ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ နာမည္ေတြကို ေမ႕ေနတာမ်ိဳး၊ အီးေမးလ္ ပို႕တဲ့အခါ မျပန္တာမ်ိဳး၊ “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္” လို႕ မေျပာမိဘဲ ေမ့ေနတာမ်ိဳး ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

႐ိုင္းစိုင္းတဲ့အျပဳအမူေတြကို အျခားသူေတြက ကိုယ့္ကို ျပဳမူလာမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုတံု႕ျပန္မလဲ။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကိုပဲ စိတ္ထဲမွာမွတ္ထားၿပီးေတာ့ ေတြ႕တဲ့လူေတြကို ေလွ်ာက္ေျပာျပမလား။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ေမ့ပစ္လိုက္မလား။ တျခားသူက မိမိထံကို ပစ္ေပးလိုက္တဲ့ စိတ္ဆိုးစရာေတြကို လက္ခံထားလို႕လည္းရတယ္။ စြန္႕ပစ္လိုက္လို႕လည္းရတယ္။ ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္မႈျဖစ္ပါတယ္။

အျခားသူေၾကာင့္ ဆူးစူးတယ္ဆိုရင္ အဲဒီဆူးကို ကိုယ္တိုင္ ႏုတ္ပစ္လိုက္လို႕ ရရက္သားနဲ႕ ဆူးစူးေအာင္ လုပ္တဲ့သူ ျပန္လာႏုတ္ေပးလို႕ ေအာ္ေျပာေနမွာလား။
-ေ႐ွးတ႐ုတ္စကားပံု

၃။ တစ္ဖက္သား စိတ္မခ်မ္းသာေအာင္ ေျပာတတ္သူမ်ားနဲ႕ ဆက္ဆံျခင္း

အခ်ိဳ႕လူေတြက သာသာနဲ႕ နာနာႏွက္ဆိုသလို ခ်ီးမြမ္းတဲ့အခါမွာ မေကာင္းတာ တစ္ခုနဲ႕ ဆက္တြဲၿပီးေတာ့ ႏွိပ္ကြပ္ေျပာတတ္တယ္။ ဥပမာ “You’re actually smarter than you look”, “႐ုပ္ၾကည့္ေတာ့ ထက္ျမက္မယ္ မထင္ရေပမယ့္ တစ္ကယ္ေတာ့ ဉာဏ္ရွိပါတယ္” လို႕ ေျပာတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ တမင္ထိခိုက္ေအာင္ ေျပာတာမ်ိဳးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ “You’re not very good at this type of thing, are you?”, “ဒီအလုပ္မ်ိဳး သိပ္မလုပ္တတ္႐ွာဘူးေနာ္” လို႕ေျပာတာမ်ိဳးပါ။

အဲဒီလိုမ်ိဳး တစ္ဖက္သားကို ကလိတတ္တဲ့ လူေတြနဲ႕ စကားေျပာတဲ့အခါမွာ စိတ္ခံစားမႈကို ၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းထားႏုိင္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းကို အသံုးျပဳၿပီး ထိန္းထားပါ။

၁။ ႏွိပ္ကြပ္ၿပီးေတာ့ေျပာတာကို ၾကားရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အေျခအေနကို နားလည္ပံုကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ေျပာၾကားပါ။
၂။ အေျခအေနကို ဝန္္ခံေျပာၾကားပါ။
၃။ မိမိအျမင္ကို ထုတ္ေျပာပါ။
၄။ ဖြင့္ၿပီးေမးတဲ့ေမးခြန္းကို ေမးပါ။  အျခားေရြးခ်ယ္ႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းကို ကမ္းလွမ္းပါ။

ဥပမာ

ဝယ္္ယူသူ - You’re not very good at doing this, are you? Looks like you haven’t been in the job long. (အလုပ္လုပ္တာ မကြၽမ္းက်င္ဘူးေနာ္။ အလုပ္ဝင္္တာ မၾကာေသးဘူးလား။)
သင္ -    (1) You think I don’t know what I’m doing?  (၁) (ဒီအလုပ္ကို မလုပ္တတ္ဘူးထင္လို႕လား။)
ဝယ္္ယူသူ - ေၾသာ္ ၾကာေနလို႕ေျပာတာပါ။ အလုပ္က လြယ္လြယ္ေလးကို အၾကာႀကီး လုပ္ေနလို႕။
သင္ -    (2) I can understand why you say that, Mr Lee – it does seem like a long time for a routine banking transaction. (3) We have tight procedures that we all need to follow to ensure the safety of our customers’ financial details. It will take me another 5 minutes to complete this. (4) Would you like to wait here or would you prefer to phone me later to know the result?
(၂) အခုလို ေျပာရတဲ့အေၾကာင္းကို နားလည္ပါတယ္။ သာမန္ဘဏ္လုပ္ငန္းကေလးကို မၾကာသင့္ဘဲ ၾကာေနတယ္လို႕ ထင္စရာပါဘဲ။ (၃) ဘဏ္ ေဖာက္သည္ေတြရဲ႕ ေငြေၾကး အခ်က္အလက္ အေသးစိတ္ေတြ လံုၿခံဳေအာင္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ အတိအက် လိုက္လုပ္ရလို႕ပါ။ ေနာက္ငါးမိနစ္ ဆိုရင္ ၿပီးပါၿပီ။ (၄) ဒီမွာပဲ ေစာင့္ေနမလား။ ဒါမွမဟုတ္ေနာက္မွ ဖုန္းျပန္ဆက္မလား။
ဝယ္္ယူသူ -  No, if it’s only going to be another 5 minutes I might as well wait. (ငါးမိနစ္ပဲဆိုရင္ေတာ့ ေစာင့္လိုက္ပါ့မယ္။)


အထက္ပါ ေဆာင္းပါးအားကူးယူ၍ အျခား website ႏွင့္ blog မ်ားတြင္ တင္မည္ဆိုပါက www.myanmar-network.net/forum/topics/assert-yourself-by-guy မွကူးယူေၾကာင္း ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေပးပါရန္။

No comments:

Post a Comment